Kampen mot monstret

Om min väg för att blir frisk och fri från hetsätningsstörningen och de destruktiva tankarna kring mat och ätande som sjukdomen för med sig.

När maten du äter plötsligt gör dig äcklad

Det har funnits tillfällen där jag helt sonika har slängt en hel måltid i soptunnan eller på restaurang tagit två tuggor av rätten för att sedan inte kunna äta mer (också om jag varit hungrig).
Det är absolut inget fel på maten i sig, varken dålig eller illasmakande.

Jag har faktiskt verkligen ingen aning om vad det handlar om, jag varken lagar eller beställer mat jag inte tycker om, trots det är det som att så snart jag får in livsmedlet i munnen får jag kväljningar och mår illa. Det går till den graden att jag inte kan äta upp det som är kvar, nästan så att jag inte ens kan titta på tallriken och se maten – det måste bara bort!

Det har hänt någon gång till och från, jag tror nog säkert att de flesta människor upplevt det någon gång under sina liv (hoppas jag) men de senaste två veckorna har det här ökat dramatiskt! Det kan gälla allt från vindruvor och tomat till pasta eller en sallad.
Idag skedde det vid både lunch och middag, lunchen hann jag i.a.f äta det mesta innan kväljningarna kom men nu till middagen hann jag med några tuggor. Jag tycker inte om att slänga mat så, det känns så himla dumt men jag kan inte spara det heller eftersom risken är att det följer med mig även till dagen efter.

Inga många tuggor – jag är dessutom fortfarande hungrig.

Kommentera

Information

This entry was posted on 14 augusti, 2017 by in Min historia and tagged , , , .

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 18 andra följare

Follow Kampen mot monstret on WordPress.com

Arkiv

Kategorier

Kontakt:

kampenmotmonstret@gmail.com
