Kampen mot monstret

Om min väg för att blir frisk och fri från hetsätningsstörningen och de destruktiva tankarna kring mat och ätande som sjukdomen för med sig.

Rakt ner i en svacka

Det går längre och längre mellan varven men nu var det tydligen dags ner i hålet igen. Det är som att alt blir blankt, jag vill inte göra något, jag känner inget, jag tänker inget, jag vill inte ens röra på min kropp utan bara vara och ligga där i en hög. Att jag ens kan formulera ett blogginlägg om det är ett jäkla under.

Det är den eviga frågan om vad som kom först, ägget eller hönan – ätstörningen eller depressionen? Som sagt så är det mycket bättre men svackorna kommer fortfarande fortfarande. Jag vill inte vara bland människor, inte ens mina nära och kära, jag vill bara slippa allt vad social interaktion heter.
Jag hoppas att det värsta är idag så jag kan samla ihop mig imorgon och inför resten av arbetsveckan. Å andra sidan kanske jag borde stanna hemma från jobbet resten av veckan men jag tycker inte om att vara ensam med mina tankar, jobbar jag inte så finns det direkt inget som håller dem sysselsatta och istället dyker en massa nonsens upp.

Stunder som dessa vet jag inte riktigt vad jag vill eller vad jag egentligen behöver. Inte ens hetsätning fyller någon funktion, det jag äter smakar inget, det är bara en tråkig sörja som jag hellre är utan. Jag orkar inte aktivera mig till att göra något, varken läsa eller se film.
Att vara kvar i känslan och inte fly. Att tillåta mig själv att inte ha en plan a,b och c utan låta det gå sin gilla gång – fruktansvärt svårt och frustrerande.

Bild:pixabay

Kommentera

Information

This entry was posted on 5 juni, 2017 by in Hetsätningsstörning and tagged , .

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 18 andra följare

Follow Kampen mot monstret on WordPress.com

Arkiv

Kategorier

Kontakt:

kampenmotmonstret@gmail.com
